Pages

Thursday, February 27, 2014

Ulei de par cu amla si iasomie Dabur

Mai putin populare pe meleagurile noastre, tratamentele cu uleiuri fac parte din programul de ingrijire a podoabei capilare a majoritatii suflari feminine din Asia de Sud, Peninsula Arabica si nu numai. Dabur Amla Jasmine este unul din cele mai cunoscute, fima-mama fiind o companie de talia Unilever, Colgate-Palmolive, creata in urma cu aproximativ 125 de ani cu scopul de a face accesibile la scara industriala remediile ayurvedice:

Astfel de produse, fie ca sunt preparate in casa sau fabricate pe banda rulanta, ca cel in discutie, nu sunt destinate utilizarii ocazionale, ci aplicarii cu religiozitate, inainte de fiecare spalare, pe parul uscat. Motivul e simplu: la orice contact cu apa, firul isi mareste diamentrul, apoi, la uscare, se contracta, lucru ce provoaca distrugeri microscopice (hygral fatigue). Cu cat mai dese spalarile, cu atat mai rau si asta fara sa punem la socoteala sulfatii agresivi din sampoane, vopsirile sau decolorarile, instrumentele de uscat si coafat. Unele uleiuri (cel de palmier aici) au capacitatea de a patrunde in interiorul firului, prevenind expandarea in timpul spalarii si protejand totodata proteinele si lipidele prezente in mod natural in fir (cheratina, 18-MEA). Cam peste mana procesul daca n-ai crescut intr-o cultura in care pasul acesta e luat ca atare, insa mult mai bine decat alternativa oferita de cosmetica mainstream, ce presupune erodarea intensa a parului, apoi umplerea temporara, pana la samponarea urmatoare, cu tot felul de inlocuitori ai substantelor enumerate mai inainte pentru a da impresia de sanatate.

Draguta teoria, practica ne omoara. Cel putin pe mine, care sar peste astfel de etape cu un entuziasm demn de Jocurile Olimpice. Mai fac eforturi pentru uleiuri 100% naturale, ceea ce nu e cazul aici.

INCI: mineral oil (paraffinum liquidum), canola oil, elaeis guineesis oil, phyllantus emblica (amla) extract, perfume (jasmine), isopropyl myristate, cyclopentasiloxane, phenyl trimeticone, butyl methoxydibenzoyl methane, rosmarinus officinalis oil, tocopheryl acetate, tertiary butylhydroquinone, d&c yellow n 11 ( CI 47000), d&c green n 6 (61565).

Am vazut lista de ingrediente inainte sa-l comand, insa, dupa ce-am citit iasomie, am inchis ochii. :D Nu m-am asteptat la un parfum mirobolant si nici nu s-a dovedit pe aproape macar, insa, in cantitati infime, imi face placere sa-l simt. Din sticla, miroase sintetic, dar fresh, dandu-mi initial impresia ca ar fi destul de usor si ca pot turna la discretie. Nimic mai gresit! In mod normal, se maseaza parul, inclusiv scalpul, cu 20 ml (2 linguri) de lichid, se acopera si se lasa peste noapte sau cel putin o ora sa actioneze. Eu l-am lasat pe timpul orelor de somn, intr-o luna de vara si am crezut ca nu mai iese niciodata mirosul din par. De-a lungul orelor, probabil si cu aportul temperaturilor ridicate, aroma s-a intensificat enorm, la limita durerii de cap. N-a mai plecat decat dupa mai multe spalari intense si acolo s-a incheiat experimentul meu. Efectele mi-au placut: senzatia de piele a capului racorita, par extrem de usor de pieptanat, inchiderea accentuata a nuantei (de la extractul de amla). Nu lipseste din formula uleiul esential de rozmarin, care ar fi fost util, insa pentru pielea capului prefer, pe termen lung, preparatele curate, in genul uleiului similar de la Weleda.

L-am pus la treaba din nou la venirea frigului, insa pe post de leave-in, maximum o picatura-doua odata si merge perfect asa. Parfumul nu ma mai ameteste, iar siliconii si uleiul mineral protejeaza oarecum parul de suflul fierbinte al uscatorului si calmeaza foarte mult firele rebele. Cum ating feohn-ul doar in saptamanile reci sau la ocazii speciale si nu amestec produsele fara sulfati, naturale, bio si curate cu cele continand parfine si polimeri, probabil minunatul ulei Dabur va rancezi inainte sa consum macar jumatate din el.

No comments:

Post a Comment