Pages

Saturday, January 4, 2014

Syoss Supreme Selection Restore, sampon si balsam

Dupa ani si ani de prezenta mai mult decat evidenta pe rafturile romanesti, am fost si eu tentata, in sfarsit, sa pun in cosul de cumparaturi ceva de la Syoss. Motivul principal: formatul normal. Cum sunt o consumatoare de cosmetice in paralel, urasc sa am flacoane maxi, care par sa nu se mai sfarseasca niciodata. Prin octombrie, le-am remarcat hainutele stralucitoare intr-un supermarket si, cum erau la promotie, mi-a sclipit si mie neuronul: n-am parul nici vopsit, nici puternic degradat, dar imi trebuie neaparat. Samponul Revive ar fi fost poate mai ok ca alegere (low sulfate), insa firul meu e destul de uscat in mod natural si am zis sa nu amestec gamele. Deci, Syoss Restore:



INCI sampon Deep Repair Hair Bath: Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Disodium Cocoamphodiacetate, PEG-120 Methyl Glucose Dioleate, Sodium Chloride, PEG-12 Dimethicone, Hydrolyzed Keratin, Prunus Armeniaca (Kernel Oil), Panthenol, Citric Acid, Polyquaternium-10, Sodium Benzoate, PEG-7 Glyceryl Cocoate, Parfum, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Hydrogenated Castor Oil, PEG-14M, Limonene, Mica, Linalool, Propylene Glycol, Phenoxyethanol, CI 77891, CI 77491.

INCI balsam Deep Repair: Aqua, Cetearyl Alkohol, Quaternium-87, Stearamidopropyl Dimethylamine, Dimethicone, Citric Acid, Distearoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate, Isopropyl Myristate, Hydrolyzed Keratin, Prunus Armeniaca Kernel Oil, Panthenol, Glycerin, Propylene Glycol, Mica, Phenoxyethanol, Sodium Methylparaben, Parfum, Dimethiconol, Polyquaternium-10, Limonene, Linalool, Hexyl Salicylate, Limonene, Benzyl Salicylate, Potassium Sorbate, CI 77891, CI 15985, CI 47005.



Plusuri:
  • samponul nu mi-a provocat niciun deranjament la nivelul scalpului, spre marea mea mirare.
  • ambele contin ulei de migdale si cheratina in procente decente.
  • parfumul, tipic de salon,  floral-fresh, cu o urma de mosc si cu usoare influente dulci, potrivit pentru lunile reci. Balsamul in special dezvolta in timpul de actionare niste note de caramel foarte placute.
  • consistenta produselor.
  • designul ambalajelor.

Minusuri:
  • ingredientele, cu accent pe cele etoxilate, zici ca-i PEG-Fest. Genul asta nu permit acumularea reziduurilor pe fir de-a lungul spalarilor, insa ca substante, mai ales prin procedurile de obtinere, sunt dirty atat pentru om, cat si pentru mediu.
  • samponul trebuie aplicat in cantitate marisoara ca sa poata fi repartizat bine, produce spuma mai multa decat m-as fi asteptat vazandu-i consistenta, insa dupa 10 secunde de masare imi simteam firul pur si simplu plastifiat, oribil, ca de papusa.
  • balsamul e slab, nu hidrateaza, nici nu hraneste indeajuns. 
  • chiar si dupa multiple utilizari, parul arata lesinat, fara stralucire. Insa persoanele cu o podoaba capilara afectata de diverse tratamente agresive s-ar putea sa obtina efectul scontat... Pe un fir ca al meu, normal, cu tendinta uscata (nu de la placa & co), care nu are nevoie de reconstructie, proteinele (aici, cheratina) in exces il pot face aspru, batos si, daca se insista cu astfel de tratamente in timp, casant.

Chiar daca nu-i o pereche adaptata nevoilor mele, merge din cand in cand, pentru variatie. Daca in restul anului imi las, in general, parul sa se usuce in mod natural, iarna introduc in program instrumentele cu aer cald, deci siliconii, qats-ii si restul compusilor mai naspeti aflati aici din abundenta chiar imi sunt utili, pentru protectie. Le-am vazut ingredientele inainte de cumparare, am sperat sa fie relativ ok, asta e... :D Am totusi senzatia ca samponul este mult mai reparator decat balsamul pentru cine are are nevoie, eu am ajuns la concluzia ca ar fi trebuit sa incep explorarea marcii cu una din gamele marcate Silicone Free ( Color&Volume, Repair& Fulness).

6 comments:

  1. am vazut si eu gama noua, si la fel ca si la tine, ma atrag ambalajele. Tin minte ca am incercat la inceputuri syoss, nu mi-a placut deloc, si de atunci nu l-am mai bagat in seama!

    ReplyDelete
  2. Mie mi-au placut Syoss cand au aparut, nu mai tin minte ce gama am incercat...dar m-am plictisit de ele si le-am abandonat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bidoanele de juma' de litru au si un aspect steril, as mai cumpara de la ei doar daca ar scoate un sampon purificator ca cel cu vit.C de la Tresemme...

      Delete
  3. vad ca te pricepi la ingrediente si care sunt bune pentru ce tip de par. uite, eu am un par imposibil zic eu: este moale, fin, se incurca groaznic dupa fiecare spalare desi folosesc doar masca profesionala:) ma spal o zi da una nu si in 2 zile e foarte gras. baga mare! ce ar trebui sa cumpar?
    mentionez ca sampoanele naturale, bio, fara sulfati etc nu-mi curata parul, am incercat vreo 5. de ceva ani ma spal doar cu produse loreal professional

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu pot sa bag mare :), calitatea si aspectul parului depind de o multitudine de factori pe care, in mare, nu-i cunosc. Pentru inceput, ti-as sugera sa-ti cumperi un sampon purificator (clarifying sau chelating), evident, profesional, altceva oricum nu gasesti in Romania. Parul se incurca din doua motive: ori are straturile exterioare distruse, ori e incarcat cu diferite substante depuse de produse si de mineralele din apa, pe care sampoanele celelalte nu le pot indeparta in totalitate. Dupa o spalare amanuntita cu asa ceva, sari peste orice balsam sau masca, lasa-l sa se usuce natural si apoi fa urmatorul test: http://www.examiner.com/article/stopping-hair-breakage-moisture-vs-protein-the-strand-test. In mod normal, dupa o curatare in profunzime, tratamentele ar trebui sa-si faca treaba ok, daca nu, rezultatul testului ar trebui sa-ti spuna spre ce masti ar trebui sa inclini, mai hidratante sau mai proteice.

      Delete