Pages

Tuesday, July 30, 2013

Vanitas vanitatum omnia vanitas

Nu urmeaza in niciun caz un eseu filosofic, e doar textul inscriptionat sub capacul oricarui sampon Giovanni si face parte din ciclul "Producatorii americani de cosmetice scriu lucruri trasnite". Asa incepe Ecleziastul si, la fel ca in cazul etichetelor Dr. Bronner, cred ca asistam la o manevra de marketing adresata unui segment de piata la care Christian modesty is a badge of honour.



Dupa brava isprava a Patriarhiei Romane de saptamana trecuta, trag speranta ca vom avea parte si noi, intr-un viitor nu foarte indepartat, de lansarea gamei de sampoane auto marca proprie, cu busuioc, tamaie, apa de ploaie de la muntele Athos...




Revenind la cele doua din poza, le-am folosit destul incat sa-mi pot forma o parere, putin totusi fata de cat mi-am programat. Mi-as fi dorit ca iulie sa fie luna fara sulfati, insa au intervenit cateva abateri cu arome de ierburi, despre care voi povesti mai tarziu. 

Smooth as Silk miroase a citrice, similar cu gelul de dus Bourjois Reveille-moi. Sursa fiind uleiurile esentiale si aromele de origine naturala, parfumul nu ramane in par decat putina vreme dupa spalare, lasand loc, cand nu este inca uscat complet, unuia de curat. Este singurul efect pozitiv in cazul meu, in rest nu face nimic din ce promite. Hidratant!?! Din contra, usuca lungimea si ingrasa repede radacinile. Pentru a doua problema il banuiesc vinovat pe glycol distearate. Chiar daca e prezent in doza foarte mica, scalpul meu nu tolereaza formulele sidefate.  Din cele patru sampoane Giovanni incercate pana acum, SAS a fost singura dezamagire.

Tea Tree Triple Treat, marcat al doilea ca putere de curatare (pe eticheta posterioara), nu hidrateaza nici el firul, in schimb este minunat pentru pielea capului: purifica, mai domoleste avantul glandelor sebacee, combate formarea matretii si... iti ingheata pana si mintile, senzatie bestiala pentru zilele caniculare! :D L-as cumpara din nou fara sa clipesc. Pana acum l-am evitat din cauza uleiului de tea tree, care insa s-a dovedit prea diluat, n-am facut nicio reactie alergica. O alta bila alba: majoritatea uleiurilor esentiale din formula lupta impotriva caderii parului. Chinese Botanicals si Golden Wheat sunt si ele mentolate, lasa parul ceva mai hidratat, dar efectul de cooling cu greu se apropie de cel al TTT-ului.

Au o textura fluida, necesita o cantitate rezonabila de produs la fiecare spalare, produc o cantitate decenta de spuma si se clatesc usor. Toate sampoanele Giovanni mentionate in aceasta postare indreapta firul (cel nu foarte ondulat) vizibil, chiar dupa uscarea naturala.

Sigur nu ma voi opri la acestea, vreau sa mai testez si altele din gama, in afara variantelor pentru par vopsit. Cu exceptia prezentata, sunt niste produse sulfate-free ok din toate punctele de vedere.

2 comments: