Pages

Thursday, May 12, 2016

Gel de dus Le Petit Marseillais cu acacia si unt de shea

Noua linie pentru baie Le Petit Marseillais, cea de ingrijire intensiva, cu format asemanator sampoanelor marcii, si-a facut aparitia si in magazinele noastre in primele zile ale lunii mai. Cum o asteptam de vreo doi ani si, cu exceptia celui bleu, nu constituie noutati in tara de provenienta, citisem destule recenzii incat sa stiu ca vreau cel putin unul. Doar la un mic detaliu nu-mi picase fisa...

Primul incercat a fost sa fie LPM-ul alb, pentru ca, initial, traiam cu impresia eronata ca salcam = acacia (evident, nu sunt singura, din moment ce aceeasi confuzie apare si in textele de prezentare din magazinele noastre online). Am fost dezamagita cand l-am dus la nas, dupa atata elan sa pun mana cat mai repede pe el, insa m-am consolat repede, parfumul-surpriza era putin obisnuit in comparatie cu ce se gaseste  in mod curent la noi, deloc, deloc rau.


Plusuri:
  • seamana foarte bine cu gelurile de dus cremoase din colectia Jardins du Monde de la Yves Rocher, adica spala foarte bine, se clateste excelent, nu usuca pielea normala / grasa. Un motiv puternic ce m-a determinat sa-l cumpar a fost prezenta ALS-ului ca surfactant principal (lucru comun multor branduri frantuzesti), ingredient ce garanteaza proprietatile enumerate anterior. 
  • contine multa glicerina si unt de shea (pozitia 2 in INCI, respectiv, 5).
  • nu are conservanti problematici (parabeni sau methy***one).
  • parfumul se afla la sfarsitul listei de ingrediente, fiind unul cu adevarat delicat. Iubitoarele de note intense l-ar putea categorisi drept slab, insa mie mi se pare perfect asa, se potriveste parca mai bine cu textura si merge in orice anotimp, pe orice temperatura. Nu miroase deloc a salcam, ci a dropsuri de lapte cu  acorduri florale. Usor dulce, cumva, vanilat, dar nu tocmai, este unul dintre cele mai putin parfumate geluri de dus pe care le-am utilizat in ultimii ani. Doar creeaza o aura calda, placuta in timpul dusului, aroma mentinandu-se doar o scurta vreme pe tegument. Prima versiune a acestui gel aparuta in Franta preciza chiar "salcam din Tunisia", un soi de mimoza. Gelul in discutie chiar contine mult extract de Acacia saligna, insa din frunze, cu alt rol decat cel de aromatizant.
  • formatul compact, usor de depozitat sau de strecurat in bagaje, care poate fi asezat si in cap spre final. Incape intr-o palma, pare micut in comparatie cu alte flacoane de 250 ml.
  • flaconul semitransparent.

Minusuri:
  • nu hidrateaza intens, nici deosebit de cremos nu-i, desi eticheta asta ar da de inteles. La iesirea din dus, pielea se simte ceva mai moale si hidratata decat dupa un gel obisnuit, insa senzatia dispare iute daca se sare peste etapa aplicarii unei lotiuni de corp. Pentru mine nu-i un aspect important, l-am precizat doar pentru persoanele cu pielea uscata, care s-ar astepta la niste texturi mai grase, dense, capabile sa lase un film ultraprotector in urma limpezirii. Consistenta e una foarte fluida, genul care care iese extrem de usor din flacon, dar nu se imprastie / dizolva usor pe lufa sau piele.

Per ansamblu, imi place mai mult decat gelurile din prima linie Le Petit Marseillais sosita pe rafturile romanesti, Extra Doux, desi nici ele nu sunt de lasat. Aroma discreta si consistenta creeaza o stare de confort ce nu lasa loc plictiselii, de asta nici nu mai am mult din el, chiar nu am simtit nevoia de diversificare a produselor de cand l-am adus in baie, in mod cert, o sa-mi iau si restul versiunilor disponibile la noi.

Sunt sigura ca multa lume a testat deja gama Soin, a aparut imediat dupa Paste, insa, pentru cine a trecut-o cu vederea, incepand de astazi se gaseste oficial la promotie in Carrefour, pana saptamana viitoare, un gel costand doar 8 lei.

2 comments:

  1. Eu nu le-am ochit, dar am vrut sa imi iau de pe emag un gel de dus, varianta veche, cu mac. Pana m-am mai invartit pe acolo, a ramas cu stoc 0.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oricum, cel cu mac e mai potrivit lunilor reci. LPM-ul turcoaz ar merge pe canicula, insa parfumul e cel mai subtil dintre toate astea noi si deloc extraordinar...

      Delete