Pages

Monday, June 15, 2015

DE-A FIR A PAR (3): Pieptenii

Desi am inceput cu periile, asa au picat cartile atunci, acesta ar fi trebuit sa fie primul articol referitor la instrumentele de domolire a parului. Din simplul motiv ca pieptanatul inseamna etapa obligatorie (daca e sa ne ingrijim pleata ca la carte) dinaintea perierii si coafarii sau, adeseori, singurul gest de aranjare a parului de peste zi.


Ca aproape oricare purtatoare de cromozomi XX, detin o colectie rezonabila de asemenea minuni de tesalat, mai vechi sau mi noi, mai proaste sau mai bune, dar subiectul postarii de azi il fac doar cele finisate aproape perfect, adica cele numite in engleza seamless combs. Sunt singurele care nu agreseza firul la modul aproape barbar la care o fac cele obisnuite. Pana nu am bagat in par primul pieptene de acest fel, nu am realizat ce sedinte de distrugere in masa imi aplicam firelor constant, avand totodata impresia ca ma port delicat cu podoaba capilara, nu trag in disperare, nu rup, am rabdare etc. Daca la unele instrumente de acest gen defectele sunt vizibile cu ochiul liber, agatand sau simtindu-se la pipaire denivelarile, zgarietuile, in general, modul de fabricatie din topor, cea mai mare distrugere este generata de peretii interiori ai dintilor. De obicei, au niste parti (locurile unde au fost imbinate sau resturile nepolizate in urma turnarii plasticului in matrite, aschii, santuri in cazul lemnului) iesite in relief care, in timpul pieptanarii, actioneaza exact ca un peeler pentru radacinoase: jupoaie cuticulele, stratul exterior al firului de par. De obicei, persoanele cu lungimi ce necesita protectie maxima se abtin in diferite masuri de la placa, uscator, vopseluri sau decoloranti, neacordand destula atentie mijloacelor de descurcare a parului, cu un rol la fel de important asupra calitatii firului (in cazul parului, efectul diferitelor tratamente, bune sau rele, este cumulativ i se vede in timp).


Aspectul plasticos al acestor obiecte nu ma atrage in mod deosebit, am tinut sa fie asa doar pentru latura practica. Nu vreau sa am de-a face cu sensibilitatile la umiditate ale lemnului sau cu mirosul celor confectionate din coarne / oase de animale, oricat de minunt ar arata. 

Cei doi piepteni care dau bine si pe partea estetica sunt si cei mai noi, ii am de toamna trecuta, cumparati exact pentru placerea mea vizuala. N-am rezistat unei promotii avantajoase si nu regret deloc, poate doar ca n-am prins alte culori care m-ar fi atras mai mult. EternallyinAmber era un magazin nou deschis pe Etsy, fara prea multe evaluari, mi-am zis ca or sa fie pentru geanta in caz de CTC netrecut, deci, rar folosite. Dar nu, nu le gasesc defecte. chiar daca nu m-am asteptat sa fie atat de mici. Cred ca elasticitatea materialului de baza nu permite crearea de variatiuni foarte mari. In rest, fiind confectionate din acetat de celuloza (din care se fac si ramele de ochelari) sunt extrem de lucioase (ca sticla) si usoare, rezista cu brio la socuri.


Modelele mele se numesc Tortoise Shell Scallop Wide Tooth Comb si Icy Blue Detngling Comb, Travel Size, iar cel bleu e foarte mic, nici cat o palma. Cu adevarat pentru printesele de orice varsta! :D In contrast cu dimensiunile, spatierea dintilor e perfecta la ambele, fiind o adevarata placere sa masezi scalpul si sa descurci pletele cu ele. Nu-s, clar, pentru persoanele cu par foarte des sau cu palmele mari, altfel, pentru poseta sau cadouri oferite fetitelor fane Elsa, merg oricand.


Daca ar trebui sa aleg un singur produs dintre toate neconsumabilele de par, atunci ar fi 5660 (Magic Star Jumbo Rake) de la Hercules Sägemann. Pentru ca numele sinonim cu al excelentei in domeniu e inscriptionat cu aur, iar motto-ul firmei e If it's not a Hercules Sagemann comb, it's just a simple comb! Pare amuzant, dar e complet adevarat. 

Arata ...neobisnuit, supradimensionat, destul de spartan si a fost conceput pentru a imita descurcarea naturala a parului, cu degetele. Evident, se adreseaza coamelor dese, ondulate, crete, lungi, celor pentru care pieptenii normali sunt prea desi, prea mici, prea... inutili. Eu am un par relativ drept, de densitate medie si tot imi place la nebunie, nimic nu-mi descurca atat de rapid, eficient si delicat firele incapatanate. Iar felul in care aluneca prin par, o poezie! :) Cu greu m-am abtinut sa nu imi mai cumpar si alte modele, insa cred ca, deocamdata, am suficiente lucruri pentru nevoile mele. 

Colectia neagra este confectionata din ebonita (cauciuc vulcanizat) slefuita manual la perfectie, produsele fiind rezistente la socuri, indoiri, solventi, vopsele de par s.a. Nu electizeaza parul, nu are cum sa zgaraie sau sa deranjeze in vreun fel pielea capului, prezinta o forma ergonomica atent gandita (La inceput pare ciudata grebla, dar, dupa ce se obisnuieste creierul cu schimbarea, incep sa para anormali pieptenii conventionali).



Nu m-am mai interesat daca la momentul de fata e mai usor de cumparat din tara, acum cativa ani am fost nevoita sa-l iau de pe un site american pentru ca nemtii de pe eBay sau alte site-uri germane ori nu livrau deloc in tara noastra, ori percepeau taxe de transport aberante.


Kent's Women Detangling Comb, in afara finisarii impecabile si a alunecarii caracteristice pieptenilor perfect finisati, nu e ceva indispensabil. Adevarat, nu am planificat achizitia lui, l-am luat odata cu o perie de la aceeasi firma, ca sa nu fie coletul prea aerisit si dintii s-au dovedit prea apropiati pentru parul meu, cu toate recomandarile de obiect bun la toate, inclusiv la aplicarea si clatirea balsamului sub dus. Nici nu se compara cu precedentele mentionate. Il utilizez constant, prin rotatie, mai mult pentru senzatia creata pe scalp de dispunerea in zigzag a dintilor, dar n-as clipi daca l-as pierde, E, totusi, un pieptene de calitate, dar mai adaptat parului rar si foarte rar, nu inteleg de ce Kent nu mentioneaza asta clar...




Dupa cum se observa, am un program foarte simplu de chinuire a podoabei capilare, mai ales acum, in anotimpul cald. Cam wash & go si putina atentie cu operatiunile ce pot duce la uzura mecanica... In cazul meu, s-a demonstrat ca minimalismul imi face enorm de bine la numarul total de fire :)), chestiile complicate le rezerv doar pentru evenimente importante. 


3 comments:

  1. de abia mi-am luat si eu o perie din lemn. Acum mi-am trecut si astea pe wishlist

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai un par foarte frumos, merita sa-i mai cumperi niste chestii dragute si utile. :)

      Delete
    2. Multumesc mult! sa vedem cum se intelege cu peria de lemn, chiar sunt curioasa!

      Delete