Pages

Sunday, September 21, 2014

Dolce Vivere - Nesti Dante

Vara s-a dus, parfumul i-a ramas ...in sapuniera. :) In curand se face un an de cand am descoperit marca Nesti Dante (gratie Brumaricii) si nu cred ca ma voi plictisi vreodata de aceste sapunuri.


As fi putut alege pentru lunile fierbinti ale anului geluri de dus translucide si cat mai fresh, cum obisnuiam in alte dati, insa mi-a trecut prin cap ca n-ar fi o idee rea sa renunt pentru o perioada la substantele nu prea ok, concepute sa ramana lipite de piele dupa clatire pentru a crea o senzatie artificiala de hidratare, in special la acompusii cuaternari aproape inevitabili (cei mai multi au potential alergen si sunt poluanti). Nici sapunurile de fata nu sunt mega curate, insa, in comparatie cu gelurile normale, castiga detasat la cantitatea mica de prostii pe cm2 si, apartinand categoriei premium, contin toata glicerina rezultata in urma saponificarii. Detalii referitoare la compozitie gasiti aici, nu are rost sa le mai repet.


Initial, am adunat din timp pentru zilele (aproape) caniculare cinci produse Nesti Dante, doua din liniile Horto Botanico si  Philosophia si trei din Dolce Vivere, ca sa ma decid pana la urma ca trebuie desfacute doar ultimele, si asa, numai ele, cantaresc impreuna 750g:


Primele doua au la baza note mediteraneene si unisex, adica sunt mana cereasca pentru persoanele ca mine, care nu se dau in vant dupa chestii fructate si dulci. Apoi, toate curata perfect, se clatesc extrem de usor, nu lasa reziduuri pe nicaieri, efectul final fiind o piele curata, care respira si nu trage.

Costa Smeralda se numea inainte doar Sardegna, nu stiu daca, odata cu schimbarea ambalajului, s-a umblat si la parfum. Amestecul de rasina de mastic, imortele si nectar de mirt aduce a ierburi salbatice in aer marin, senzatia de prospetime forte pe care o emana e similara celei create de Macchia Odorosa. Merge perfect in zilele foarte fierbinti sau dupa antrenamente intense, este chiar mai racoritor decat gelurile cu ulei esential de menta.

In Capri mi-am pus toate sperantele, insa m-a dezamagit. Nu din cauza mirosului, era superb in farmacie, simtit prin ambalaj, citric intens cu note fine : floare de portocal si busuioc. Odata desfacut, a ramas ceva placut, dar destul de discret. Or, aromele Nesti Dante numai slabe nu sunt... S-ar putea sa ma insel, hartia cretata imprumuta mirosuri de la produsele vecine, dar, fiind al doilea cu care patesc asa ceva (o sa scriu mai tarziu de el, l-am lasat deoparte, e mai potrivit pentru lunile reci), tind sa cred ca am nimerit loturi vechi.

Firenze, spre deosebire de celelalte doua, bate in roz-somon si se vrea un omagiu adus leaganului Renasterii, orasul natal al marcii Nesti Dante. Apartinand categoriei florale, nu a facut parte din lista mea de cumparaturi pentru canicula, l-am dus la nas intr-o doara si am fost cucerita pe loc. Surpriza cea mare a venit relativ recent, cand, sub influenta apei foarte fierbinti (de care n-am avut nevoie pana mai zilele trecute), s-au accentuat puternic notele dulci si proaspete de iris albastru, iar dafinul usor picant si aspru, infasurat in asa ceva, creeaza un tot feminin, aerian, lejer, ce persista cateva ore pe piele si care imi evoca norisori pufosi (nu de la spuma). Intra (cu lauri ;)) in topul preferatelor de la Nesti Dante.


Ca textura, linia Dolce Vivere de la Nesti Dante e foarte asemanatoare celei numite Emozioni in Toscana, daca nu identica, deci nu cea mai cremoasa si hidratanta de la acest producator. Am subliniat pentru ca le comparam intre ele, sapunurile in discutie sunt mult mai cremoase in comparatie cu aproape orice altceva din aceasta categorie.


Nu folosesc aceste sapunuri (sau oricare altele obtinute prin saponificare clasica, deci nu syndet-uri) pentru spalarea mainilor pe parcursul zilei. Pielea corpului are timp din belsug sa-si refaca mantaua acida de dimineata pana seara sau de la o zi la alta, mainile, aduse des la un pH bazic, nu.

Au parfumuri originale, care n-au a face cu aromele produselor de igiena mainstream, iar intreg procesul generator de clabuci echivaleaza cu o relaxare de cateva minute la SPA, cel putin pentru mine. Odata cu scaderea temperaturilor, am lasat-o mai moale, utilizez si geluri de dus in paralel,  dar obsesia tot nu m-a parasit, de cate ori pot, mai scanez dupa noutati, sper sa vad si la noi liniile deja aparute de cateva luni.

No comments:

Post a Comment