Pages

Friday, June 19, 2015

Sampon Herbagen Vegetal Anti-Dandruff Complex - review

Mi-a tras atentia inca de la aparitia lui, produsa anul trecut, insa am reusit sa pun mana pe el abia primavara aceasta, gandindu-ma ca aroma si proprietatile lui specifice vor fi perfecte pentru nevoile scalpului in sezonul cald.

Eu ma confrunt foarte rar cu matreata datorita faptului ca in ultimii ani am pus accentul pe alimente si suplimente antiinflamatorii, dar, poate, si gratie obiceiului de a rula constant sampoane cu diversi activi animatreata in programul de ingijire a parului, chiar si fara sa fie vizibila nevoie de ele. Nu sunt deloc o fana a omniprezentelor Head & Shoulders si Clear, care, desi eficiente, au niste formule mega sintetice si imi fac pielea de pe degete praf, in mare, le percep ca extrem de agresive.

Doua sampoane impotriva matretii care mergeau de minune la mine in vremurile de trista amintire erau Herbagen cu piritionat de zinc si extract de castan si Vichy cel imputit, cu disulfura de seleniu. Asta de jos, antimatreata si antiprurit, mi-a sunat ca o combinatie intre ele, cumva similara, mai lejera si mai naturala.


Indicatiile producatorului:

Se aplica de doua ori pe saptamana la radacina parului prin masare, lasand sa actioneze trei-patru minute. Se clateste, apoi se repeta operatia. Se foloseste Masca cu complex antimatreata Herbagen.


Plusuri:
  • Fabricat in Romania. Se gaseste mai peste tot, la preturi cuprinse intre 11 si 31 de lei. Eu l-am cumparat cu 14, la promotie, din Kaufland.
  • contine extracte naturale super bine selectate si in cantitate mare: coaja de salcie, mesteacan, ienupar.
  • sulful nici nu se simte la miros, domina aroma lejer afumata a ienuparului (specifica, de cade oil), care mie imi place mult acum, pe timp de vara, dar exclusiv in timpul spalarii si pana se zvanta (natural) parul.
  • in comparatie cu H&S si co, pline-ochi de surfactanti puternici, acesta e mult mai soft, doar cu SLES in pozitie principala, nu se simte deloc agresiv pentru piele sau par. Drept urmare, spuma e nitel matasoasa si nu prea abundenta.
  • nu contine coloranti si conservanti din grupul parabenilor sau a methyl***one-lor .
  • ofera pielii capului o senzatie foarte placuta, usor racoritoare dupa spalare. Cum n-am mai avut episoade de fulgi inestetici de multa vreme, nu ma pot pronunta in privinta eficacitatii. Stiu, insa, ca sulful normal nu este foarte performant in combaterea Malasseziei, deci ramane, pentru mine, doar o solutie de pastrare a sanatatii radacinilor.

Minusuri:
  • mirosul devine enervant in intervalul dintre spalari (daca sar peste balsam/masca), transformandu-se intr-unul aspru, prea masculin pentru gustul meu.
  • lasa firul fara stralucire, incarcat, fiind imposibil sa-l utilizez mai mult de 2 ori consecutiv, fara sa-l urmez la urmatoarea spalare de un sampon purificator.. Se stie ca diversele forme de sulf din sampoane sunt in formula strict pentru tratarea scalpului si nu interactioneaza intr-un mod pozitiv cu lungimea parului, insa PEG/PPG-120/10 Trimethylolpropane Trioleate si Polyquaternium-pun capac. N-am idee de ce trebuie sa-mi imbacsesc inutil parul cu polimeri poluanti daca in linie Herbagen ofera si o masca...
  • idem pentru Phenoxyethanol si Ethylhexylglycerin. Ce cauta produsi etoxilati intr-un sampon care nu-i unul dintre cele mai ieftine si, mai ales, se recomanda ca natural??



In concluzie, nu mi se potriveste in totalitate, dar mi-ar placea mult de tot sa-l vad reformulat, curatel si fara balastul de polimeri. Ramane un produs romanesc bun, peste multe chimicozenii de import, pe care l-as recomanda persoanelor cu parul scurt, foarte scurt si... zero, cu matreata si/ sau seboree lejera, celor ce prefera aromele naturale, de ierburi sau lemnoase, adica in special barbatilor. :)

2 comments:

  1. eu l-as cumpara pentru sotul meu, el are parul scurt, deci nu e problema ca ramane aspru, si cu matreata. Pana acum a folosit Clear si chiar l-a ajutat, dar nu stiu ce s-a intamplat, au schimbat formula sau am gresit eu tipul de sampon acizitionat, dar nu-si mai face efectul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu ramane aspru, dar se simte filmul acela specific de poliquats. S-ar putea sa fie si eficient, la cum sunt pozitionate substantele active in formula...

      Delete