Pages

Friday, March 22, 2013

Review - Sampon cu argan Farmec Natural

Constat cu bucurie ca in ultima vreme companiile romanesti accelereaza ritmul lansarilor de cosmetice. La ultimul trend local, "Ia flaconul mare, neamule!" (400 ml), s-au aliniat Farmec, Elmiplant, Gerocossen. :)

 Din curiozitate si de dragul PIB-ului, fara asteptari nerealiste, m-am lipit de acesta:


INCI: aqua, sodium laureth sulfate, sodium chloride, cocamidopropyl betaine, poliquaternium-7, cocodimonium hydroxypropyl hydrolized keratin, argania spinosa kernel oil, glycol distearate, cocamide MEA, parfum, methylchloroisothiazolinone, methylisothiazolinone, benzoic acid.


Plusuri:

- Fabricat in Romania.
- designul aerisit si ergonomic al recipientului.
- raportul cantitate/pret, tind sa cred ca fix in aceasta idee asta a fost conceputa gama noua.
- parfumul fresh
- consistenta aproape fluida.
- destul de delicat pentru un sampon cu sulfati.
- prezenta uleiului de argan. Ma intreb cum au reusit sa tina pretul atat de jos in conditiile in care ingredientul mai costisitor nu apare chiar la coada listei (ulei de calitate scazuta, procesat la temperaturi mari, extras cu solventi??).
- lipsa parabenilor si a siliconilor.

Minusuri:

- compusii cuaternari de amoniu (celebrii (POLY)QUATS): Cocodimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Keratin si Polyquaternium-7.
- sistemul de surfactanti comun, toate ingredientele cu exceptia  uleiului.


 L-am abandonat dupa 4 spalari pentru ca mi-a provocat matreata. Nici ca 2 in 1 n-a functionat. Nu a putut inlocui balsamul, parul meu nefiind vopsit sau afectat in vreun alt fel. Un exemplu clar de greenwashing, la  fel ca orice Ultra Doux.

 "Farmec Natural" ar fi insemnat in viziunea mea o gama inedita, formule originale cu extracte din ofertanta flora locala, motive stilizate imprimate pe ambalaje si campanii in genul "La blouse roumaine". :)

1 comment:

  1. Doar unele produse Farmec sunt bune, cele pt unghii de ex... Restul raman la preturi mici si ingrediente dubioase... Cam aceleasi asteptari ca ale tale cred ca am avea toti de la ei!

    ReplyDelete