Pages

Tuesday, May 21, 2013

Review: gel de dus Bourjois Minérale Éclat

Un produs aparut deja la empties, ultimul care mi-a ramas din gama minerala cumparata anul trecut si al doilea (dupa cel anti-stres) care mi-a placut. A ce miroseau celelalte doua am scris aici, nu vreau sa-mi reamintesc. :D



Descrierea producatorului: Formula 98% naturala dezvaluie adevarata stralucire a pielii, respectand chiar si cea mai sensibila epiderma. Spuma onctuoasa, imbogatita cu pudra de cuart roz, lasa in urma un parfum discret.

INCI: aqua (water), ammonium lauryl sulfate, glycerin, cocamidopropyl betaine, parfum (fragrance), lauryl glucoside, caprylyl/capryl glucoside, sodium benzoate, citric acid, sucrose cocoate, sodium chloride, potassium PCA, sodium PCA, tetrasodium EDTA, quartz, xanathan gum,  CI 14700 (red 33), CI 19140 (yellow 5), lactic acid, potassium sorbate, 10BHC003-1.



Gelurile de dus sunt in mare proportie H2O :)), deci 98% inseamna apa, glicerina, sare, pudra de cuart... in rest ingrediente ok. Am observat ca francezii baga ALS (ammonium lauryl sulfate) in foarte multe produse, de la firmele bio pana la Yves Rocher. ALS-ul este mai putin iritant decat SLS-ul, apoi este surfactantul care, alaturi de ALES, are cea  mai buna performanta in apa dura. Eu nu am o piele a corpului sensibila, insa, strict pentru cum se comporta in timpul dusului, prefer produsele fara sulfati pentru delicatete si pe cele cu ALS/ALES pentru puterea de spalare.




Plusuri:

- spala excelent, face multa spuma, se clateste foarte repede.
- formula, mult mai curata decat precedentele si actualele game Bourjois, cu glucozide ca surfactanti secundari si fara parabeni.
- raportul calitate-pret.

Minusuri:

- aburelile de greenwashing. Sigur ca-i aproape 100% natural!
- usuca usor pielea. Pentru mine nu-i neaparat un punct negativ, dar pentru persoanele cu pielea uscata ar cam fi.

Gelul translucid, roz pal, are o textura apoasa, fluida. Mirosul este comun, potrivit pentru anotimpul cald, aduce a grapefruit dulce, fara note acidulate sau fresh. Nici n-ar avea de unde, parfumul e in intregime artificial. Uleiurile esentiale de citrice sunt atat de ieftine, incat se adauga si in detergentii de vase, aici probabil n-au pus ca sa nu-i creasca potentialul iritant.

Mi-a placut, are o formula foarte buna pentru un gel de supermarket, l-as mai cumpara strict pentru cat de eficient este. Sper sa nu scoata de pe piata gama minerala (cel putin cele 2 rozalii), ba chiar s-o imbogateasca cu alte arome mai reusite. :)

2 comments: