Pages

Sunday, May 24, 2015

Eridanous, cosmetice grecesti de la Lidl

Oficial, m-am saturat de gelurile de dus de la Lidl, habar n-am cand o sa mai consum din cele ramase, n-am mai cumparat nicio editie speciala, toate bune... Ca in fiecare an, de la mijlocul lui mai ma apuca febra sapunurilor, deci captura cosmetica adiacenta a avut drept piesa de rezistenta modesta bucata de mai jos. Ma deplasasem dupa dulciurile cu acelasi nume, dar n-am putut ignora ambalajele atat de varatice, le-as fi luat chiar si numai pentru placerea vizuala. :)


Ca de obicei, odata ajunsa acasa, le-am analizat cu mai multa atentie etichetele. Banuiam ca sunt sanse mari ca sapunul sa fie chiar de pe meleaguri elene, insa samponul sa fi fost produs la comanda speciala pentru Lidl in Germania sau intr-un stat oarecare din UE, dupa regula lantului de magazine.

In realitate, ambele sunt Made in Greece de catre Papoutsanis, o companie cu vechime de 145 de ani in productia sapunului traditional, ce detine cea mai mare fabrica in domeniu din Europa de Est, fiind si principala sursa pentru cosmeticele hoteliere din tara (se ocupa si de Korres). Surpriza rezultata dupa ceva cautari pe net: produsele ambalate special pentru Lidl sub numele Eridanous sunt, de fapt, samponul pentru par normal  si sapunul cu miere din linia Olivia.

Preturile, dupa clientela: 2, respectiv 10 lei in supermarket, 1,65 € si 6,25 € pe site, undeva pe la 15 £ pentru sampon pe ebay sau Amazon... 



Sapunurile pe baza de ulei de masline nu ma incanta foarte tare, in special din pricina spumei putine pe care o produc. Si, cum n-am mai avut unul de ani de zile, ultimul fiind, daca-mi aduc bine aminte, de Alep, m-am gandit ca s-a ivit ocazia potrivita sa-mi diversific colectia, Cateodata, simt nevoia sa ma spal cu ceva simplu, brut, iar mirosul specific, cu note de pamant, merge la fix. Versiunea cu miere miroase destul de puternic prin hartie, dar aroma dulceaga nu e foarte evidenta in timpul spalarii, disipandu-se rapid. Spala bine, genereaza o spuma verde, se clateste usor, pielea scartaie de curatenie (de fapt de la calcarul din apa, dar asta-i alta poveste), iar dupa uscare nu trage, se simte moale si purificata. Au coborat putin valoarea pH-ului cu acid citric, au adaugat miere si lucrurile acestea sunt mai mult decat evidente, nu usuca tegumentul in comparatie cu alte sapunuri. Cu exceptia parfumului (exista si fara), ingredientele sunt simple, naturale, binevenite oricand in locul cocktailurilor sintetice nelipsite zilelor noastre. Daca tolerati aroma specifica a sapunurilor din ulei de masline, nu le ocoliti din cauza pretului, calitatea e prezenta la apel! Review-uri multe gasiti pe Amazon, se pare ca sapunurile firmei Papoutsanis sunt bine cotate.


Samponul Eridanous nu m-a impresionat in vreun fel in afara aromei mai putin obisnuite, de maslina verde cu note citrice, cumva asemanatoare sapunului de Marsilia. Desi cam prea intens pentru gustul meu in timpul utilizarii, inspira curatenie si un aer mediteranean ce rimeaza bine cu zilele calde. Compozitia este una standard, fara siliconi, parabeni, in schimb, cu alte minuni: PEGs, 'quat, methyl****inone... Nu-i deloc agresiv, dar nici deosebit de hidratant sau altceva. Face spuma putina, necesita o cantitate rezonabila pentru o spalare corecta (pompa dozeaza foarte putin lichid odata, trebuie actionata de multe ori) si dupa doar doua spalari nu pot sa zic ce efect are asupra scalpului, Asa, pe termen scurt, nu l-a starnit deloc, voi vedea pe parcurs. 


Din editia disponibila pe rafturile Lidl in saptamana ce se incheie azi mai fac parte un gel de dus, un ulei si o lotiune de corp, cel mai probabil, tot Olivia in hainute Eridanous.

4 comments:

  1. Am cautat si eu sapunul acela, eram tare curioasa sa-l miros. Desigur, nu l-am gasit in magazinul din orasul meu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si mie imi pare rau ca n-am luat mai multe, e sapun original grecesc si inca unul foarte bun. Cred ca s-au vandut bine, m-am intors dupa ele si nu le-am mai gasit.

      Delete
  2. Eu mi-am luat gelul de dus din gama. Nici nu stiu de ce, ca nu ma omor dupa miros :)) Dar e ok, e..altceva. Si imi place recipientul :D

    ReplyDelete