Pages

Monday, July 28, 2014

Freakadaskin (feat. Salux & friends)

Dupa cum se poate cu usurinta observa din postarile-mi etichetate cu empties, absenteaza intotdeauna (printre altele) o categorie importanta, cea a exfoliantilor corporali. Motivul e unul foarte simplu: am renuntat la borcanelele frumos colorate si parfumate de cativa ani, nu ma mai atrag deloc, nici nu le simt lipsa. Le-am inlocuit tot cu procedee mecanice, dar mai putin consumatoare de timp, mai prietenoase cu mediul, reciclabile si, nu in ultimul rand, mai eficiente.

Am o piele a corpului fara probleme de genul transpiratie abundenta, deshidratare sau acnee, dar care necesita exfoliere minutioasa in mod regulat. Zilnic, daca se poate. Si se poate! :D


Salux Japanese Cloth este un element din programul zilnic de igiena corporala peste care nu as sari niciodata, genul de must-have pentru o insula pustie, chiar daca acolo suntem inconjurati de nisip (un exfoliant excelent). Serios! :))  L-am descoperit pe un forum american acum cativa ani, am fost intrigata de exclamatiile admirative si, satula de florile de dus pe care le destramam cu viteza luminii, am zis ca nu mi-ar strica. Eram multumita si daca ma tinea mai mult decat cele pomenite mai inainte, insa am intrat si eu in randul fanilor. Efectul de gomaj este rapid si extem de eficient, la fel si cel anticelulitic, lungimea permite o perfecta accesare a pielii de pe spate, nu am de-a face cu reziduuri dupa dus, se usuca in doi timpi si trei miscari. Textura speciala produce multa spuma dintr-o cantitate mica de gel, fiind utila atat persoanelor cu piele reactiva, care pot diminua cantitatea-standard de produs, cat si celor care vor sa prelungeasca viata gelului de dus preferat. Chiar daca arata ieftin si plasticos, e doar o iluzie! :) Are in spate o tehnologie brevetata si premiata in Japonia, tara de origine, unde imbaierea corpului presupune un adevarat ritual si apa foarte fierbinte. Nicio problema, functioneaza pefect si la temperaturi normale, si la dusuri scurte! Un set de trei ajunge pentru un an, eu il cumpar de aici. (O alternativa mai usor de obtinut ar fi cea oferita de Earth Therapeutics pe iHerb, nu atat de ferma, rezistenta si scratchy ca originalul - aici, daca mariti poza, se poate observa textura, dar mai buna decat ce se gaseste in mod normal in magazinele noastre). Nu am reusit sa distrug vreo carpa japoneza pana acum, dar dupa ceva vreme se toceste si nu mai exfoliaza atat de bine, acesta ar fi singurul motiv pentru care trebuie schimbata.


Lufa a facut parte dintr-un set de baie-cadou, am aruncat-o in decor de florile marului. Statea intr-un sertar de multa vreme, deci era timpul sa-i vin de hac! Nu ma omor dupa lufe si bureti (nici naturali, nici sintetici), dar ma straduiesc sa o utilizez in alternanta cu Salux-ul, nu o sa dureze mult pana devine yucky, oricum.

Buretelul konjac pentru piele sensibila de la EcoTools (link iHerb) mi-a starnit de la prima testare sentimente contradictorii. Nici acum nu s-a schimbat situatia. :) Dupa cum scriam mai inainte, nu suport textura buretilor, insa acestuia, fiind micut, i-am dat o sansa, mai mult datorita recenziilor de pe net. Pe de-o parte, imi place senzatia pe tegumentul sensibilizat de acizi, retinoizi si posibilitatea de a mentine apa rece dimineata, deasupra pleoapelor inchise, pe de alta, mi se pare ineficient si consumator de timp atunci cand nu aplic tratamente in prealabil, adica pe tenul meu in stare naturala. Un detaliu de luat in seama inainte de plonjarea in buretii konjac ar fi cu ce geluri ii combinam, ideale ar fi produsele fara sulfati sau, dintre cele cu SLS/SLES, unele care nu produc multa spuma (parca Elmiplanturile se incadrau, daca nu s-au schimbat in ultimii ani). Altfel, ajungi sa clatesti la infinit. Nu l-am utilizat constant de cand l-am achizitionat (in poza e uscat), de aceea, probabil, nici nu s-a rupt, chiar nu stiu acum daca o sa-l mai iau vreodata... Daca da, o sa pun in cos unul mai abraziv. Exista si versiuni mai mari, destinate spalarii copului, insa nu am nicio dispozitie sa le testez. Poate cele cu argila sau praf de carbune sa functioneze, unul ca sensitivu' ar fi o gluma pentru pielea mea.

Peria de corp din bambus de la Earth Therapeutics este foarte buna pentru perierea uscata, dar, din pacate, nu mai este adusa de iHerb (link, aici), va trebui sa ma orientez spre un alt model. Despre dry brushing nu o sa scriu detalii, e plin internetul de ele; pe scurt, stimuleaza circulatia, in special cea limfatica, ajutand la eliminarea toxinelor si, mai mult decat evident, exfoliaza. La inceput, mi s-a parut ca zgaraie si credeam ca nu o s-o pot utiliza, dar, insistand, am inceput chiar sa iubesc senzatia. Peria este foarte usoara, latimea perfecta pentru a acoperi suprafata membrelor dintr-o miscare, perii genereaza un masaj profund, pe care nu l-am obtinut pana acum folosind o perie normala, nici una cu protuberante din lemn sau plastic. Dupa cateva saptamani, efectele sunt clare: senzatie prelungita de picioare usoare, piele foarte fina, cu aspect mai ferm, mai bine hranita din interior. Zilele acestea nu folosesc deloc lotiuni de corp, in plus, l'horreur!!!, ma spal aproape exclusiv cu sapun. Iar pielea mea arata mai bine ca niciodata. Ma asteptam oarecum la asa ceva, singurele efecte notabile asupra pielii mele le au sportul, masajul intens si alimentatia bogata in grasimi sanatoase. Apa am baut in cantitati mari intotdeauna, n-am probleme cu deshidratarea, indiferent de anotimp. Prima variabila pe care o pot tine in frau este meniul zilnic. Avocado, migdalele, somonul fac parte in mod constant din mesele mele, imi plac si nu ma plictisesc des de ele, daca mai adaug seminte de un si ulei de peste, rezultatul e de-a dreptul glowy. Numai ca personalitatea mea nu ma ajuta sa-l intretin. :)) Mai ramane de lucrat la partea dificila, cea a constantei in miscare si masaj. Cu ultimul merge treaba pe moment, imi pun un serial si depasesc chiar timpii alocati procedurii, dar, pana la iarna prevad ca-mi piere avantul...

Cand am chef de-o mica schimbare si dispun de timp liber si ingrediente, imi prepar tot felul de combinatii din sare de mare, miere, uleiuri de cocos, masline, zahar, uleiuri esentiale, cam ce ma atrage pe moment. De amestecuri gata preparate, din comert, nu ma mai ating in vecii vecilor. In afara de unele compozitii cu extracte pretioase si naturale, de tipul absoluturilor florale, sau a unor uleiuri exotice, majoritatea sunt, oricum, niste combinatii overpriced (chiar si cand par contrariul) de ingrediente foarte ieftine. Mai rau, contin bilute de plastic, mega daunatoare cand ajung sa zburde libere prin natura, in special pentru fauna acvatica. Tocmai acest subiect se discuta de cativa ani in intalnirile internationale ale producatorilor de cosmetice, medicamente, tesaturi: eliminarea totala a microplasticelor (particule mai mici de 5mm). Am observat ca Yves Rocher a lansat recent niste geluri-gomaj, dupa reclamele lor, cu seminte de fructe. N-am avut ocazia sa verific daca doar acestea asigura exfolierea, dupa cum mentionam, putin m-ar interesa testarea lor. Daca e adevarat, foarte bine, o initiativa laudabila, de s-ar alinia toti la ea!

No comments:

Post a Comment