Pages

Wednesday, March 18, 2015

Nou: Ritualul Minune de la Garnier Ultra Doux (primele impresii)

Daca la inceputul anului ma plangeam ca L'Oreal Romania a  decis sa aduca linia Ulei Extraordinar de la Elseve in loc de mai bine cotata Ultra Doux Marvellous Oil (Huile Merveilleuse), iata ca saptamana mea a inceput mi-nu-nat. :))

Luni, aflata in cautarea unor chestii de-ale gurii verzi, am decis sa dau o raita finala dupa clorofila si prin Carrefour, deh, cine stie ce mai puteam sa gasesc... Si am gasit, dar nu la raionul de produse proaspete. Nu-mi venea sa-mi cred ochilor...Ma asteptam sa dau zilele acestea de Ultra Doux Olive Mythique, in niciun caz de o linie lansata in tara-mama acum cativa ani (uleiul in 2012, restul produselor, in 2013). Cum imi luasem deja gandul de la asa ceva, nu am prea stiut ce sa aleg, retinusem, din review-urile citite cu multa vreme in urma, doar ca leave-in-ul a luat cateva premii pentru calitate, plus ca ar fi mai eficient decat cele formulate de L'Oreal pentru propriile marci high-end (Kerastase, L'Oreal Professionnel).

Formulata in jurul uleiurilor pretioase de camelii si argan, linia Minunata de la Ultra Doux are ca slogan "1 singura picatura, 7 minuni pentru parul tau!" si promite o coama hranita in profunzime, elastica, stralucitoare.


Samponul (+ masca, balsamul), creat pentru parului uscat, aspru, n-ar fi trebuit, in mod normal, sa pice in mana mea, in special dupa experienta neplacuta cu alt Ultra Doux pentru fir uscat, cel cu shea si avocado, care mi-a ingrasat parul dupa spalare mai tare decat era inainte. Daaar... dupa ani si ani de rezistenta, m-am vopsit iar, asa ca, macar pentru lungimea firului, se justifica.

Traind cu impresia ca UD-ul de fata poarta adieri orientale (confirma si eticheta posterioara), nu am mirosit nimic in magazin. deci a urmat acasa un mic soc: samponul aduce a ceva floral-barbatesc, destul de generic, total diferit de parfumul uleiului. Chiar si locul fabricarii celor doua produse pare sa nu fie acelasi: samponul in Polonia (presupun, versiunea din UK de acolo-i, sursa nu apare pe flaconul destinat Europei de Est), leave-in-ul in Israel. Parfumul ce ramane in par si pe maini dupa clatire e si el dragut, insa cel din timpul samponarii.... brrrr. Cel mai naspa pe care l-am simtit la vreun Ultra Doux vreodata! Dezvolta, la contactul cu apa calda, niste note chimice de toata frumusetea. Incolor, spala bine, produce o spuma cremoasa, densa (aproape ca una de ras), nu prea abundenta, nu ingrasa si nu-mi irita scalpul, insa, dupa clatire, nu scartaie, se simte clar pelicula nutritiva :D depusa. Macar de-as fi simtit vreo hidratare deosebita, dar nu, dupa uscare arata exact ca dupa un sampon cu sulfati oarecare, Fiindca nu mi-a provocat neplaceri majore, o sa-l bag in schema ocazional, pana-l consum. Altul, evident, nu mai cumpar. Daca stiam dinainte ingredientele, as fi luat balsamul in locul lui.

A doua surpriza  a fost INCI-ul, prea mic tiparit incat sa-l vad in toata splendoarea in magazin. Fara parabeni, cu un silicon ce nu se acumuleaza in par plasat spre coada listei, dar cu o gramada de PEGs si cu obisnuitul polyquaternium-10 din UD-uri.


Uleiul Minunat, recomandat pentru toate tipurile de par, miroase dulceag-vanilat, probabil a boabe de tonka, este foarte fluid, incolor, cu o lista simpla de ingrediente: un silicon volatil, unul greoi, ulei de argan, filtru solar, ulei de camelii, secvente de uleiuri esentiale, parfum. Garnier ne sugereaza cateva moduri de utilizare:

  • ca tratament in profunzime, aplicat mai abundent inainte de spalare.
  • ca leave-in, inainte de coafare.
  • zilnic, la nevoie, pe parul uscat sau umed, fara clatire
  • inainte de expunerea la soare, pentru protectie impotriva radiatiilor UV.

In perioada mea bio am incercat cu mare drag si spor uleiurile de argan si de camelii (tot varianta sinensis), al doilea a fost grozav, dar pentru piele. Totusi, asa cum era de asteptat, chiar daca se lauda cu un fusion intre ingrediente traditionale marocane si japoneze, Garnier nu a utilizat in senzationala linie the real deal, adica uleiul de camellia japonica, subspecie a plantei de ceai (celebrul tsubaki oil). Nici nu-mi fac iluzii ca ar fi contat, la ce proportie se afla in raport cu uleiurile sintetice.
Eu l-am utilizat pana acum doar pe post de leave-in, cate doua doze odata, fara sa aplic vreun balsam in prealabil, de frica sa nu imi incarc inutil parul. S-a dovedit nefondata temerea, e chiar foarte light, la un par deteriorat sau foarte uscat n-ar functiona fara pasul peste care am sarit. Am senzatia ca a fost conceput mai degraba ca tratament intens inainte de samponare... Deocamdata, imi place tot la el, inclusiv sistemul perfect de dozare si o sa-l mai testez in fel si chip pana vine pe bune caldura si renunt complet la uscator.


De masca si balsam n-am nevoie inca, insa, din ce am vazut cum pe net, par interesante daca nu cauti neaparat compozitii mai naturale. Nu contin parabeni si siliconi, in schimb, au ulei mineral si 'quats.


Samponul si uleiul au costat 9,2, respectiv, 21 lei, dar de maine exista sanse mari sa gasim Ritualul Minune la promotie, cel putin in catalogul Carrefour pentru intervalul 19-26 martie.




5 comments:

  1. Mai am uleiul extraordinat de la L'Oreal care, desi testat cu o mostra generoasa de la o revista greceasca, nu-mi pare la fel de bun/folositor precum cel din pliculet. Il mai dau uneori dupa ce imi vopsesc parul, in speranta ca evit sa se usuce prea tare. Poate la vara o sa-mi fie mai folositor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elseve are vreo trei versiuni de ulei extraordinar, poate era aceea pe care n-au adus-o la noi, altfel chiar e aiurea treaba. Nu le-am comparat in realitate, dar formula Ultra Doux-ului, chiar daca simpla, arata mai bine, Elseve e lungit cu uleiuri de floarea-soarelui, soia, cam nule pentu par, unul are alcool...

      Delete
    2. al meu e pentru par vopsit (asa era si pliculetul grecesc) si sigur are alcoolpentru ca-l pot mirosi de la o posta :d

      Delete
  2. L-am vazut recent pe blog la Hanellore, ea locuind acum in UK, daca nu ma insel. Si chiar ma bucur ca l-au adus si pe la noi. Nu ma bucur insa ca mai am acasa inca 6 sampoane nedesfacute :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu m-am pregatit sufleteste si pentru lansarea UD-urilor cu monoi/neroli si cu ulei de masline, daca trebuie sa treaca tot 2-3 ani pana atunci? :))

      Delete